Wednesday, March 16, 2011

Perlu ker..?

Assalamualaikum semua...

Sejak kebelakangan terlampau banyak kisah mengenai Tsunami di Jepun yang disiarkan dan dibicarakan...rasanya hampir kesemua saluran berita, media cetak or media elektronik bercerita mengenainya.. even tak ketinggalan jugak kat blog2 yg bercerita pasal tsunami yg melanda Jepun baru2 ini..memang sesuatu yang gempar sebenarnya..aku pun xtau nak describe macam mana...banyak kisah yang aku baca yang sesetengahnya aku rasa agak mengarut dan ada juga sesetengahnya beri pengajaran dan keinsafan pada aku.. 

yelah, kita sebagai manusia, makhluk Allah yg serba kekurangan hanya mampu merancang dan menyediakan diri daripada sesuatu musibah, tetapi Dia yg lebih Berkuasa dalam menentukan berlakunya sesuatu kejadian tu... jadinya siapa kita untuk menentang bencana alam yg sedang menimpa mereka..?

Aku bersimpati dengan mangsa2 yang tsunami di Jepun tue, even though majority of them are not Muslim but they are still human beings, creation of Allah as well....lebih2 lagi sekiranya ada Muslims n Malaysians yg terlibat dan berada di kawasan bencana..semoga Allah menyelamatkan mereka semua daripada bencana dan penyakit2 berjangkit yg lebih teruk..Amin..we should pray for them actually, perhaps they may get insight and light of faith from this incidents..who knows right..?? jadinya, kenapa perlu ada lagi certain2 kenyataan yg mampu menggoyahkan dan mencalarkan hati2 mereka yang yang berduka lara dan bersedih...banyak lagi yg boleh dilakukan selain daripada mengulas perkara2 yg x sepatutnya terhadap mereka..tak mustahil ianya membawa lebih mudarat dari kebaikan..sama2 lah kita renung-renungkan dan fikir-fikirkan yer...sekadar pandangan dari aku yg memerhati ape yg berlaku...:)

till then, c u guys..!!

No comments: