Saturday, May 14, 2011

Saya, dia, & mereka…

Assalamualaikum n hye all…

Ok, let’s start with what I’ve done this whole 2 weeks in school..well, as far as I am concerned, things went smoothly even though I did not get a hold a client for the time being..still hoping that I’ll get one by the next week..yelah, aku ade lagi 5 minggu kat skool tu dan aku perlu kejar 70 hours session..memang akan pening ar kepala aku jawabnya lepas nie…arghhh….!!!!

Pengalaman kat sekolah tuk tempoh 2 minggu nie memang haru ar..macam2 jadi..even masa hari pertama sampai kat sekolah pun aku n partner dah ade masalah..ok, jangan fikir bukan2 ye..nie masalah sesat mencari pintu masuk sekolah..adoyai, lawak pun iye juga..padahal sebelum2 nie dah penah survey dah sekolah nie..boleh pulak tertawaf sekolah nie sebab x jumpa pintu masuk..hailoh, basah gak la ketiak neh waktu..

sampai2 aje dah pukul 7.30..budak2 dah masuk kelas dah..nak tambah haru, cikgu disiplin ade kat gate sekolah sebab tunggu budak2 lewat..ish3…malu2..tapi senyum aje la kat cikgu.. sib bek muka pun boleh tahan kan..n then xdela kerek semacam kan..pe2 pun, Alhamdulillah selamat sampai juga…hehehe

Pe lagi ye..?? hah, kali nie pasal transport lak..almaklumlah, aku nie org susah kan..wat praktikal nie xde la nak bawak transport sendiri..kerajaan dah sediakan transport awam kan..kita guna aje la..iye dop..? haha..poyo la ko neh cik anna oi..kita sambung cite ye..memandangkan bas rapid yg xbpe nak rapid tu x masuk uia di cuti2 nie..terpaksalah aku nek teksi..adoi, memang haru ar macam nie klu tiap2 pagi kena kuarkan 12 hinggit tuk teksi jer..org dah ler tgh kering skrg neh…

FIY ye kwan2 loan tiada sepanjang praktikal ini..betul2 dapat tajaan kakanda dan pama tersayang aje..jadi belajarlah untuk berjimat..huhu..nampak gayanya abes praktikal nie kurus kering ar aku sebab x makan..bagus gak tuh..dah lah berat makin bertambah neh..muahahaha…

so, kawan2 kalu rasa2 nak pegang or nak dapat elaun time praktikal pilihlah bidang selain perguruan ye…haha..jahat betul la aku nie..bknnya nak ajak org jadi cikgu tapi pi larang pulak..parah betul la..ngee..:D

well, perihal budak2 sekola aka pelajar2 terchenta lak..adoyai, yg nie lagi fening plus memeningkan…err, xde ar fening sangat sebenarnya..hiperbola jer lebih..haha…well, budak2 remaja biasalah kan..macam2 ragam yg ada..ish3..budak2 zaman sekarang..form 1 pun dah pandai flirts with cikgu2 u know..dah la majority dari mereka tuh lagi tinggi dari aku..ish3…

yang lawak x hengat nak tau dorang buat ape..?? klu ikutkan hati nie, nak jer hempuk2 sorang demi sorang., tapi alahai kiut lah pulak dorang neh..hahaha..cikgu jangan lebeh2 naa…:P back to da story,..boleh pulak dorang neh org tengah bagi arahan kat depan tapi dorang jalan2 tawaf satu kelas pulak..bila sampai jer tepi aku duk diam2 kat situ..

nak tau dorang watpe..?? UKUR KETINGGIAN ye kawan2…adoyai..aku tau ar aku nie lagi kecik molek plus kiut x hengat kan..tapi agak2 la nak wat acara mari-kita-ukur-ketinggian pun kan..hello, I’m teaching u here..!! huhuhu..nak marah lebih2 x sampai ati la pulak..

ape lagi ye gelagat dorang..?? haa, sekarang nie tgh exam pertengahan tahun..so, ade satu hari tu aku kena jaga kelas exam..form 5..ingatkan time exam dorang bolehlah duk diam2 kan..upe2nya langsung tak memahami waktu exam..korang bayangkan, tgh2 jawab exam tu dorang boleh bersembang dgn kawan sebelah..

yg lain pulak ade yg siap berjalan2 dari tempat duduk dia kat belakang kat kawan dia kat depan..huhu..inilah pertama kali aku melihat situasi seperti ini..dah penat dah aku mintak dorang duk diam dan jawab paper dorang tuh..tapi langsung x boleh pakai..

adoyai..memang haru la budak2 zaman sekarang nie..mungkin aku nie baik sangat kot..so, dorang pun main2 jer..hukhuk..sedih la tengok dorang macam tu..tak serius langsung..aku pun pernah buat gak dulu tapi xdelah sampai macam tu sekali nak meniru kan..senyap2 sudeh..ahaks..!!

well, sampai di sini saja kisah aku, dia, dan mereka yer..till then, c ya next time..daaa…take care sume.. moral of da story, be firm yet sporting with ur students..:)


No comments: