Saturday, August 20, 2011

Raya Semakin Terasa....

Assalamualaikum n hye all...

Lagi 2 minggu nak raya..mood raya pun dah semakin terasa apabila lagu-lagu raya berkumandang dengan rancaknya di saluran radio tempatan...malahan baru seminggu puasa, lagu raya dah ada untuk pendengar sekalian..memang tak patut..yela kan, kot iye pun nak raya, agak-agak la..puasa baru seminggu, tapi putar lagu raya macam lagi seminggu nak raya...mencemar kemuliaan bulan ramadhan aje..huhu..

Well, tu berkenaan lagu raya yang bersiaran kat radio, sekarang ni nak cakap pasal shopping lak..yelah, last week kan aku turun KL..ingatkan nak shopping tapi akhirnya niat terkubur begitu saja bila melihat keadaan shopping complex yang dipenuhi dengan insan-insan yang tersangat gilakan shopping..huhu..( FIY, aku bukanlah seorang yang gemar bershopping melainkan apabila perlu sahaja..) memang pening giler ar tengok keadaan tuh.. baru seminggu lebih BERPUASA, tapi ramai yang dah memenuhi shopping complex untuk persediaan hari raya..hailoh...betul2 menakjubkan rakyat Malaysia neh..

Memandangkan semalam kat sini cuti, aku pun ambil peluang neh keluar ke pusat membeli-belah untuk melihat suasana dan mungkin juga membeli untuk famili kat umah...bukan untuk diri sendiri ye..diingatkan sekali lagi, aku bukanlah jenis yang suka bershopping...huhu..jadinya kalau ade TERbeli sesuatu tu memang ajaib la..hahahaha...(memang dah TERbeli sesuatu dah pun..ngeee...)

Well, sebab TERbeli barang tu sebenarnya suasana kat shopping complex tu agak tenang dan tidak serunsing serta sesak seperti di KL...dat's why la aku bleh TERhulurkan ongkos kat cashier tuh..muahahaha...pandai aje cari alasan...mengarut lak tuh..ape2 jer la NFS oii....janji dah selamat dah baju raya untuk anak buah aku tuh..pening kepala memilih...hukhuk...balik ganu sambung shopping tuk parents la pulak..tuk diri sendiri memang xdela gamaknya..hahaha...

2 comments:

eNchaNteUr said...

utk saya ada???? hehhe..

Anonymous said...

haha..cik tinie nop gop ker..?
mitok nge abe ise deh..:P

-cik ana-